Kiepflower - kort historisch overzicht

Kiepflower is gevestigd in De Bommelerwaard, een tuinbouwgebied tussen de grote rivieren in Midden-Nederland. Het ontstaan van het bedrijf voert ver terug in de vorige eeuw. In 1930 werd (als familiebedrijf) een start gemaakt met veeteelt, aardbeien en wintergroenten. Medio 1960 is de veeteelt afgestoten en zijn de eerste kassen gebouwd waarin aanvankelijk tomaten, aardbeien en sierteeltgewassen werden geteeld. Pas in 1984 is het bedrijf overgestapt naar de (jaarrond-)teelt van chrysanten.

Glasoppervlakte grafiekDoor de jaren heen is een gestage groei in vierkante meters glasoppervlakte waar te nemen (zie grafiek). De totale bedrijfsoppervlakte beslaat op dit moment 9 hectare. Anno 2014 is kwekerij Kiepflower te karakteriseren als een zeer modern glastuinbouwbedrijf gespecialiseerd in de productie van troschrysanten, waarbij het kweekproces zoveel mogelijk biologisch en milieu-veilig wordt uitgevoerd. De hoeveelheid medewerkers ligt rond de 30 personen.

Klantgericht en schapklaar produceren
Eind 2011 werd de eigen transport tak afgestoten en kwam er ruim baan voor de optimalisatie van teelt- en productieprocessen. Ook werd er een duidelijke keuze gemaakt voor de afzet van de producten in het supermarktkanaal (in combinatie met een zo kort mogelijke supply chain). Het streven werd om de producten zoveel mogelijk klantgericht en schapklaar te produceren met een assortimentsplanning afgestemd op de seizoenen. Dit houdt o.a. in dat de producten schapklaar aangeboden worden in de vorm van een uitgekiende op het seizoen afgestemde (kleuren-)mix, kant en klaar voorzien van consumentenhoes en prijs- of barcodesticker. Op dit moment voorziet Kiepflower al diverse (supermarkt-)ketens van hun dagelijkse chrysantenbehoefte met vanzelfsprekend volop aandacht voor consumentenbehoefte, omloopsnelheid in het schap en eventuele uitvalspercentages.


De Quality Flower Group

Sinds 2009 is Kiepflower lid (en mede oprichter) van de Quality Flower Group, een professionele verkoop- en marketing organisatie, met als doel om via een vaste verkoper/relatiebeheerder de contacten met de handel te intensiveren. Denk bijvoorbeeld aan het signaleren van marktontwikkelingen en het benutten van de eventueel daaruit voortvloeiende handelsmogelijkheden. Quality Flower Group logo
De leden van de Quality Flower Group kunnen met de informatie uit de markt hun beleid (betreffende kwaliteit, sortiment en specificaties) beter afstemmen op de actualiteit. De groep heeft op dit moment 10 vaste leden.
Zie voor meer informatie www.qualityflowergroup.nl

 

Afdrukken E-mail

Kies uw taal...

antalya escort antalya escort mersin escort samsun escort kusadasi escort mersin escort adana escort eski┼čehir escort istanbul escort gaziantep escort bodrum escort izmir escort bursa escort kayseri escort ankara escort netspor canl─▒ mac izle